Розвиток, прозорість, баланс, якість – це лише деякі з головних цінностей Кодексу Спонсорства Культури, ухваленого нещодавно у Варшаві після кількох місяців консультацій з громадськістю. Як повідомили порталу Культура в Національному центрі культури Польщі, призначення документу – налагодження партнерських зв’язків між культурою та бізнесом, повідомляє Коридор.

Цей новаторський для культурного середовища Польщі Кодекс ініціював Національний центр культури та Польська конфедерації приватних роботодавців. Перед його ухваленням поляки провели безліч консультацій з громадськістю та культурними експертами, всебічно вивчали явище спонсорства в культурі своєї країни.
«Ми можемо поліпшити взаємодію між підприємствами та установами культури — це один з висновків проведеного аналізу. Це як і раніше будуть стосунки двох світів, але вже не ворожих. Іноді бракує елементарних інструментів та порад щодо ефективної взаємовигідної роботи. Таким інструментом і джерелом практик має стати Кодекс Спонсорства Культури. — Говорить Ніколас Льюікі, соціолог, викладач Інституту соціології Варшавського університету, автор низки звітів про взаємодію приватних і культурних установ. — Спонсорство аж ніяк не вирішить проблеми фінансування культури та культурної політики держави, але є шанс радикально поліпшити взаєморозуміння між цими «світами», — додає він.

Кодекс будуть використовувати для примирення інтересів компаній та установ культури в області спонсорства та для пропаганди ефективної практики в цій галузі. Тут узгоджуватимуться питання ролі інвестицій в розвитку культури і національної спадщини, балансу взаємної вигоди сторін, творчої свободи і захищеності культурних установ від «примх» спонсорів.

«Глядач не повинен залежати від корпоративних інтересів ЗМІ та спонсора, в тому числі від компромісних творчих рішень, на які може піти установа культури в обмін на отримання спонсорських коштів», — говорить пані Дорота Бриндал, партнер юридичної фірми GESSEL, співавтор Кодексу.

Як повідомляє Національний центр культури, у формуванні Кодексу брало участь також і Міністерство культури і національної спадщини Польщі. Ідея включення державної влади до процесів заохочення культурного спонсорства не є новою. У Європі держава ввела багато програм, що заохочують компанії до інвестування в культуру. Ці заходи спрямовані на покращення міжсекторного партнерства та підвищення громадянської відповідальності бізнесу.

«Усвідомлюючи особливу важливість культури для економічного розвитку країни, ми вважаємо за необхідне впровадити в цій галузі державне, громадське та приватне партнерство. Культурний рівень громадян впливає на економічний рівень країни. Тому ми орієнтуємося на культуру», — вважає Генрика Бохніарц, президент Польської конфедерації приватних роботодавців.

Після прийняття Кодексу поляки планують провести навчання з впровадження ефективного спонсорства і рекламних та PR-кампаній для новачків, а також організувати дебати з обміну досвідом між фахівцями та практиками модернізації сфери культури та впровадження міжсекторного співробітництва. Друга половина цього року розпочнеться в Польщі з експериментальної програми «Творчі взаємодії на робочому місці», де бізнесменів навчатимуть застосовувати практики творчого партнерства.

В Україні такі новаторства ще не визріли. Проте портал Культура у своїй новій редакції планує впровадити рубрику «Міжсекторне партнерство», яка стимулюватиме інформаційно-аналітичні дослідження в галузі співробітництва між бізнесом та культурним середовищем в нашій країні.

GD Star Rating
loading...
Запись прочитали: 658