22 квітня на

Конгрес незалежних книгарень.

Маленька книгарня — явище, не дуже популярне в Україні, на відміну від багатьох інших західних країн. В більшості великих українських міст книгарні представлені винятково книжковими супермаркетами, найчастіше мережевими. В тих містах, де наявні й маленькі книгарні, їм зазвичай важко витримувати конкуренцію.

А втім, є речі, в яких маленька книгарня виграє в супермаркету з розгромним рахунком. Серед таких безсумнівних переваг:
1) затишна атмосфера, яка сприяє неквапному й уважному вибору та приваблює клієнта просто поспілкуватися чи погортати новинки, а не лише прийти та купити конкретну книгу;
2) більша обізнаність і зацікавленість працівників (в маленьких книгарнях здебільшого працюють люди, які справді читають те, що продають, в свою чергу необізнаність консультантів у книжкових супермаркетах давно стала анекдотичною);
3) унікальний і цікавий інтер’єр (чимало маленьких книгарень докладають зусиль і фантазії до оформлення, адже розуміють, що їхня сила саме в особливій атмосфері);
4) в силу всіх вищенаведених факторів маленькі книгарні мають значно більший потенціал розвиватися як ком’юніті-центри та суб’єкти популяризації читання, ніж великі мережеві супермаркети.

До участі в Конгресі ми запрошуємо в першу чергу книгарні, які відповідають таким критеріям:
1) мають невеликий товарообіг;
2) не належать до мережі книгарень;
3) мають виражену концепцію закладу, яку намагаються розвивати.
Але також радо чекаємо включення до діалогу видавців, авторів, менеджерів культури, книголюбів – словом, всіх, кому цікавий феномен маленької книгарні з характером і хто хотів би, щоб таких книгарень в Україні було більше.

Спеціально для Конгресу малих незалежних книгарень на Книжковому Арсеналі виділено секцію, в якій книгарні, які забажають брати участь зі стендом, зможуть представити свою діяльність відвідувачам, вести торгівлю.

Приблизна програма заходів Конгресу (можливі зміни):
1. Мотиваційна лекція «Найцікавіші книгарні світу. Чим є і чим може стати сучасна незалежна книгарня?»
Вступна лекція, в якій загальні міркування про природу та перспективи розвитку незалежної книгарні будуть проілюстровані прикладами найяскравіших та найбільш незвичайних книгарень світу.
2. Стратегічна сесія в форматі перехресних груп «Частина перша. Наші проблеми».
3. Лекція «Як Спільнокошт може бути корисний малим книгарням?»
Самі власники книгарень часто не замислюються над цим, але насправді їхній бізнес виконує важливу функцію. Маленька книгарня – не просто торгова точка: це суб’єкт популяризації читання, культурний центр, ком’юніті-центр. В багатьох країнах світу такі крамниці підтримує і спонсорує локальна громада. До фінансування яких саме проектів українські книгарні теж можуть спробувати залучити громаду, розкаже Ірина Соловей.
4. Воркшоп «Як уникнути типових недоліків у своєму веб-сайті?»
Дуже часто сайти українських видавництв та книгарень виглядають візитерами навіть не з 2000-х, а з сивих 1990-х. Це при тому, що зміни в веб-дизайні та веб-технологіях відбуваються постійно та з карколомною швидкістю. На цьому воркшопі фахівець американської компанії на прикладі реальних – в тому числі й ваших – веб-сайтів навчить відрізняти хороший сайт від поганого та уникати найбільш кричущих недоліків.
5. Лекція з обговоренням «Чи можливо продавати книжки по-білому?»

Чимала кількість маленьких бізнесів в Україні не може винести податкового тягаря. Книгарень це стосується особливо. Чи можливо знайти схему роботи, при якій не доводиться порушувати податкове законодавство? Які зміни в оподаткуванні відбулися або очікуються, що вплинуть на життя маленьких книгарень? Які зміни були би нам потрібні?
6. Презентація «Книжкової біржі»
«Книжкова біржа» – цікава бізнес-платформа, яка пропонує видавцям будь-якого розміру звільнити їх від турбот за долю книжки від моменту виходу з типографії до моменту потрапляння до споживача. Співпраця з такою платформою може бути вигідна як маленьким видавцям, так і маленьким книготорговцям.
7. Круглий стіл «Інтернет-крамниця як додаткова опція і самостійний шлях»
Чимало книгарень паралельно ведуть в торгівлю в інтернеті. Наскільки це необхідний додаток до реальної діяльності? Що виграє книгарня від наявності інтернет-крамниці? Які труднощі пов’язані з її створенням та підтримкою? Чи можливо зберегти дух маленької книгарні в інтернеті?
8. Спід-дейтінг «Малі видавці + малі продавці»
В зручному та динамічному форматі спід-дейтінгу учасники Секції незалежних видавців зможуть розказати про те, якими видавничими проектами займаються, а учасники Секції незалежних книгарень – що саме вони хочуть бачити в своєму асортименті, чого не вистачає, що користується попитом. Таким чином книгарні зможуть відкрити для себе нові цікаві видання, а видавці – нові точки продажу.
9. Круглий стіл «Вільний простір та незалежна книгарня: взаємовигідні точки дотику»
Вільні простори дуже часто, як і маленькі книгарні, є творінням рук ентузіастів, зорієнтованих не так на отримання прибутку, як на виконання певної культурної місії. При цьому такі заклади не є конкурентами одне одному. Потоваришувавши, вони можуть стати чудовими союзниками та ефективно допомагати одне одному.
10. Стратегічна сесія в форматі перехресних груп «Частина друга. Наші рішення». Підсумкова дискусія.

Місце проведення: Київ. Мистецький Арсенал, вул. Січневого повстання, 28

GD Star Rating
loading...
Запись прочитали: 27