3 лютого о 18:00 у Київському національному музеї російського мистецтва «Худшкола» Влада Ралко, Володимир Будніков і Олександр Бабак презентують спільний проект «Худшкола». У ньому художники покажуть твори за канонами головних навчальних дисциплін академічної художньої освіти: натюрморту, пластичної анатомії та подвійної оголеної натури.

Натюрморти Володимира Буднікова складаються з традиційних геометричних фігур, подекуди доповнених вазою чи пляшкою. Живопис художника давно втратив колір, а фарба – матеріальність. На прозорому тлі проступають лише силуети кубу, шару та циліндру, які, зі свого боку, втрачають залишки об’єму. За сутністю вони тяжіють до метафізичних натюрмортів Джорджо Моранді чи власних, створених у 1980-ті, якби не відчуття суголосності сучасним живописним пошукам.

Вправи Влади Ралко з пластанатомії виповнені образами, близькими до героїв її «Київського щоденника» (2013-15). Напівкістяки-напівлюди, одягнуті у горезвісні спортивні штани, радо демонструють внутрішні органи. Окремі м’язи або їх групи, вивчення яких є предметом цього навчального курсу, – відсутні, натомість звичні гвинтівка та мішень, чи монітор, що притягує порожній погляд, не залишають сумніву щодо приналежності полотен Ралко сьогоденню.

Для Олександра Бабака «Худшкола» продовжує низку проектів, присвячених фаховим витокам – з-посеред них на особливу увагу заслуговує «Академічний триптих», створений художником у 2012-13 роках. Монументальне полотно, що зображує Каїна і Авеля, брата, біля ніг його, є ще одним авторським дослідженням постановки з двома оголеними натурниками. Остання все більше наповнюється змістом, історією, мораллю, відчуваючи у тло ознаки традиційного формального завдання.

Невід’ємною складовою проекту стали книги – перший том фундаментальної «Школы изобразительного искусства в девяти выпусках» (Видавництво Академії мистецтв СРСР, Москва, 1960), «Атлас анатомии человека» (Державне видавництво медичної літератури, Москва – Ленінград, 1938) та «Der Akt. 100 Modellstudien nach Naturaufn» (Міжнародне мистецьке видавництво М. Бауера, Лейпциг, 1894–1895). Вони не лише вибудовують історичний контекст, а й слугують своєрідним коментарем до головного корпусу творів.

http://i-pro.kiev.ua/

GD Star Rating
loading...
Запись прочитали: 29