7 грудня о 19:00 Мала Галерея Мистецького Арсеналу презентує мистецький проект-дослідження субкультурної спадщини.

Головною темою проекту є осмислення мистецтва так званих «протестних» субкультур і  контркультур. Субкультурні явища зазвичай є короткотривалими та тенденційними, але часто саме вони є основою глобальних культурних процесів.

Субкультури прагнуть до автономії від домінантної культури і вибудовують свою внутрішню мову та герменевтику, що не виходить за їх умовні межі. Тоді як мистецькі прояви зазвичай проникають «назовні», де стикаються із культурологічними трактуваннями та інтерпретаціями, що можуть нівелювати їх іманентну опозиційність. Чи можливо академічними методами досліджувати субкультурні явища без деформації чи втрати значень? Чи маємо ми шукати альтернативу звичним способам їх представлення?

Історія  «Холодного Дому» викладена художником Андрієм Бойко актуалізує питання включеності та/або виключеності субкультурної спадщини до українського культурологічного таймлайну. Митець створив своєрідний медіа-літопис угрупування «Холодный Дом» з початку 2000-х років і до сьогодні.

«Гурт «Холодний Дом» був заснований у 1999 році в місті Суми двома братами Владиславом (1985 р.н.) та Ярославом (1986 р.н.) Посудєвськими. Брати Посудєвські є авторами пісень та аранжувань, які виконувалися на електрогітарі та барабанах. Гурту «Холодний Дом» притаманне специфічне, т.зв. «смітникове»/«гаражне» звучання. Тексти пісень «Холодного Дому»відзначаються лаконічністю, та відвертою нігілістичною позицією. В 2010 році концертну діяльність гурту було припинено.

Важливою складовою діяльності цього угрупування є створення численних графіті у вигляді поштового конверта. Ці графіті-теги розповсюджені по всій території України та далеко за її межами, часто можна зустріти і в наші дні» – Герасименко І.П. Молодіжна культура регіону // тижневик «Вісник Сумщини», – 2013 р. – №8. – С.4

«Я не вважаю це за дослідження, принаймні так не сприймаю цю діяльність і не акцентую на дослідженні яке ставить цілі та робить висновки. Взагалі дистанціююсь від висновків та оцінок. Мене вражає факт існування в одній площині фіз координат. Вражає об`єм, обсяг, географія, вплив, вражає як явище. За самобутність, за відчай, за драйв, за глибину, а точніше пропасть. ХД зовсім не позитивне явище, та являє собою скоріше реакцію на середовище та час» – Андрій Бойко.

Для «Холодного Дому» не була притаманна самоідентифікація у мистецькому полі, вони вибагливо знаходили шпарини між визначеннями «музика», «вуличне мистецтво», «акціонізм»…  Саме тому переосмислюючи «Холодний Дом» як явище, буде доречно уникати категоричних означень.

Виставка «Собаки adidas» – це спроба показати «Холодний Дом», поза контекстом, без класифікацій, та за допомогою антинаукових методів. Не цураючись емоційних оцінок, не прагнучи об`єктивності та допускаючи необґрунтованість тверджень глядачеві представлений «Холодний Дом» таким, яким його бачив художник.

За участі Євгенії Моляр.

Проект триватиме до 5 лютого 2017.

ПОДІЯ У FACEBOOK.

 

 Джерело  

GD Star Rating
loading...
Запись прочитали: 5